Ansökan om ersättning för hämtning av förpackningar

Flerfamiljshus (eller samfällighet med gemensamhetslösning) som abonnerar på hämtning av förpackningar i Danderyds kommun kan få ersättning från kommunen för en del av kostnaderna för hämtningen. Detta görs genom att fylla i formuläret nedan.

Ansökan sker två gånger per år – i maj och november och avser kostnader för föregående period. Det innebär nu vid första tillfället att ersättningen omfattar betalningar för hämtningar utförda perioden 1 januari – 30 april 2024. Ansökan är öppen 1–31 maj 2024.

Om ni äger flera fastigheter behöver ni fylla i detta formulär en gång per fastighet. Äger ni flera hus inom samma fastighet räcker det med att ni fyller i det en gång.

Formuläret tar ca 3-5 minuter att fylla i. Frågor eller fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska. Tack för din medverkan!

För mer information kan du läsa vidare på danderyd.se/flerfamiljshus. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på avfallsenheten via matavfall@danderyd.se.

 

1.
Fastighetsuppgifter
Namn på fastighetsbolag, bostadsrättsförening eller samfällighet: *
Frågan är obligatorisk
Organisationsnummer: *
Frågan är obligatorisk
Fastighetsbeteckning: *
Frågan är obligatorisk
2.
Utbetalningsuppgifter

Utbetalning görs endast till konto som innehas av fastighetsägaren/föreningen.

Kontonummer (inkl. clearingnummer): *
Frågan är obligatorisk
Bank: *
Frågan är obligatorisk
Kontoinnehavare: *
Frågan är obligatorisk
3.
Kontaktuppgifter till ansvarig person
Förnamn: *
Frågan är obligatorisk
Efternamn: *
Frågan är obligatorisk
Roll:
Telefonnummer: *
Frågan är obligatorisk
E-postadress: *
Frågan är obligatorisk
4.
Ange vilka typer av förpackningar som ni har hämtning av: *
Sätt kryss för de nedan avfallstyper ni har hämtning av och vilka månader ni har haft hämtning. För att kunna ansöka om ersättning behöver ni sortera ut en eller flera av ovan avfallstyper.
 
 JanuariFebrurariMarsApril
Förpackningar av papper
Förpackningar av plast
Förpackningar av metall
Förpackningar av färgat glas
Förpackningar av ofärgat glas
5.
Antal hushåll som har tillgång till kärlen: *
Frågan är obligatorisk
6.
Äger ni behållarna/kärlen? *
Frågan är obligatorisk
7.
Ange entreprenör eller entreprenörer som hämtar förpackningarna: *
Endast de av kommunen auktoriserade entreprenörer får hämta förpackningarna. Läs mer på kommunens hemsida: danderyd.se/flerfamiljshus

Frågan är obligatorisk
8.
Har ni samlokaliserade verksamheter? *

Det vill säga verksamheter som använder samma kärl som hushållen för förpackningar.

För att du som fastighetsägare ska kunna få ersättning som omfattar även samlokaliserade verksamheter, så behöver verksamheterna ha anmält till kommunen att de vill omfattas av hushållens förpackningsinsamling. Du som är fastighetsägare behöver uppmana verksamheterna att anmäla via matavfall@danderyd.se att de använder de gemensamma kärlen för förpackningar.

Frågan är obligatorisk
9.
Eventuell övrig information:
Frågan är obligatorisk