Flerfamiljshus (eller samfällighet med gemensamhetslösning) som abonnerar på hämtning av förpackningar i Danderyds kommun kan få ersättning från kommunen för en del av kostnaderna för hämtningen. Detta görs genom att fylla i formuläret nedan.
Ansökan sker två gånger per år – i maj och november och avser kostnader för föregående period. Det innebär nu vid första tillfället att ersättningen omfattar betalningar för hämtningar utförda perioden 1 januari – 30 april 2024. Ansökan är öppen 1–31 maj 2024.
Om ni äger flera fastigheter behöver ni fylla i detta formulär en gång per fastighet. Äger ni flera hus inom samma fastighet räcker det med att ni fyller i det en gång.
Formuläret tar ca 3-5 minuter att fylla i. Frågor eller fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska. Tack för din medverkan!
För mer information kan du läsa vidare på danderyd.se/flerfamiljshus. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på avfallsenheten via matavfall@danderyd.se.
Utbetalning görs endast till konto som innehas av fastighetsägaren/föreningen.
Kundnummer Verdis: *
Kundnummer Ragnsells: *
Kundnummer Remondis: *
Kundnummer PreZero: *
Kundnummer Smart Recycling: *
Det vill säga verksamheter som använder samma kärl som hushållen för förpackningar.
För att du som fastighetsägare ska kunna få ersättning som omfattar även samlokaliserade verksamheter, så behöver verksamheterna ha anmält till kommunen att de vill omfattas av hushållens förpackningsinsamling. Du som är fastighetsägare behöver uppmana verksamheterna att anmäla via matavfall@danderyd.se att de använder de gemensamma kärlen för förpackningar.
8d. Verksamhet 2 - Kontaktuppgifter
8e. Verksamhet 3 - Kontaktuppgifter
8f. Övriga verksamheter: *