Flerfamiljshus (eller samfällighet med gemensamhetslösning) som abonnerar på hämtning av förpackningar i Danderyds kommun kan få ersättning från kommunen för en del av kostnaderna för hämtningen. Detta görs genom att fylla i formuläret nedan.
Denna ansökan omfattar betalningar för hämtningar utförda perioden 1 november 2024 – 30 april 2025.
Missade ni att ansöka för tidigare perioder kan ni även ange dessa.
Om ni äger flera fastigheter behöver ni fylla i detta formulär en gång per fastighet. Äger ni flera hus inom samma fastighet räcker det med att ni fyller i det en gång.
Formuläret tar ca 3-5 minuter att fylla i. Frågor eller fält markerade med asterisk (*) är obligatoriska. Tack för din medverkan!
För mer information kan du läsa vidare på danderyd.se/flerfamiljshus. Vid frågor är du välkommen att kontakta oss på avfallsenheten via matavfall@danderyd.se.
Utbetalning görs endast till konto som innehas av fastighetsägaren/föreningen.
Kundnummer Avfallskonsulten i huvudstaden AB:
Kundnummer CASAB:
Kundnummer LL Miljö AB (LL Bolagen):
Kundnummer PreZero:
Kundnummer Ragn-Sells:
Kundnummer Remondis:
Kundnummer Smart Recycling:
Kundnummer Verdis:
Det vill säga verksamheter som använder samma kärl som hushållen för förpackningar. Exempelvis om ni hyr ut lokaler till en frisörsalong där avfallshämtning ingår i hyran och verksamheten därför använder samma avfallskärl som hushållen.
För att du som fastighetsägare ska kunna få ersättning som omfattar även samlokaliserade verksamheter, så behöver verksamheterna ha anmält till kommunen att de vill omfattas av hushållens förpackningsinsamling. Du som är fastighetsägare behöver uppmana verksamheterna att anmäla via kommunens e-tjänst på sjalvservice.danderyd.se/samlokalverksamhet att de använder de gemensamma kärlen för förpackningar.
8d. Verksamhet 2 - Kontaktuppgifter
8e. Verksamhet 3 - Kontaktuppgifter
8f. Övriga verksamheter: *